Csodakalap.hu

Oldalunk jelenleg fejlesztés alatt áll, kérlek keresd fel a www.csodakalap.com-ot.
Csodakalap.hu logo
2020.10.31.

Koronavírus egy nemezművész szemével

Kérdező: Mikor kezdtétek el érezni a saját bőrötökön a koronavírust és annak hatásait?

Válaszoló: Szinte akkor, amikor mindenki más is. Éppen a tavaszi Vörösmarty téri vásárra készültünk, amikor bezártak márciusban az iskolák. Ekkor eltöröltek rengeteg rendezvényt, így ezt a vásárt is, amely a legtöbb kézművesnek az egyik legfontosabb bázis a téli karácsonyi vásár mellett.

K: Sok vásárotok maradt el?

V: Igen, tulajdonképpen az összes jelentős. Idővel minden alkotónak kialakul, hogy mely vásárok passzolnak az ő profiljához és melyek nem. Nekünk 3 fontos magyarországi vásárunk van: a téli és a tavaszi Vörösmarty téri vásár és a Mesterségek Ünnepe. Ezen kívül minden második évben megrendezésre kerül Németországban, Ulmban a Dunamenti Országok Fesztiválja, amelynek mindig részesei vagyunk. Sajnos pont erre a nyárra esett volna, de ez is elmaradt.  Voltak kisebb vásárok, amelyek megvalósultak, volt, amin meg is jelentünk, de sajnos egyik sem tudta még töredékesen sem pótolni az elmaradtakat.

K: Hogyan tudtok hát a víz felszínén maradni?

V: Ez egy nehéz hullámvölgy. Eddig is voltak hullámzások a piacon, de leginkább önmagunkat kellett legyőzni. Persze amúgy is szükséges időről időre új anyagokkal kísérletezni, új termékeket megalkotni, új színeket kipróbálni, hogy mi magunk, mint alkotók megújulhassunk. Most viszont nem  ez hiányzott. Egy olyan területen kellett fejlődnünk, ami rettentően távol áll tőlünk. Ez pedig az online tér. Facebook oldalunk eddig is volt, de ennyiben ki is merült a social média jelenlétünk. A válság hatására elindítottuk az Instagram oldalunkat, a Pinterest-et, megjelentünk egy izgalmas online kézműves piactéren, az Etsy-n, és létrehoztuk a saját webshopunkat.

K: Melyik tűnt a legnehezebbnek?

V: Egyértelműen a saját weblap. Az Instagramnak és társainak van egy laikusok számára is viszonylag könnyen értelmezhető rendszere, amibe csak bele kell simulni. Egy weblap szerkesztése - noha természetesen szakemberrel dolgoztunk - , sokkal bonyodalmasabb volt nekünk.  Az elején a  szerencse sem állt mellénk, jöttek kellemetlen meglepetések, buktatók.

K: Hogyan tudtatok megbarátkozni az online értékesítéssel?

V: Ez sem volt túl könnyű. A selyemnemez termékek egyik csodája maga az anyag. Szuper fotósokkal dolgoztunk, de egy kép mégsem ugyanaz, mint megtapogatni magát a terméket. És ez sem minden. Rengeteg olyan dolgot kellett rendszerszinten kiépíteni, amire eddig nem volt szükség. Meg kellett keresni a tökéletes csomagolást, a szállítócéget, és így tovább.

K:Hosszú távon mi a tervetek? Ha az élet visszaáll a normális keringésbe, hogyan tervezitek a folytatást?

V: Azt hiszem, általános igazság, hogy minden változás nehéz először, de ha már megbarátkoztunk vele, képesek vagyunk a pozitívumaira fókuszálni. Mindazt, amit a vitruális piactérre való betörésünk érdekében tettünk, megtartunk. Üzemeltetni fogjuk az oldalainkat, jelen maradunk az Etsy-n. De szeretnénk visszatérni a vásárokba, hogy megtörténhessenek az élő találkozások is. Nekünk ezek sokat jelentenek.